Rosvik:
En avdelning – fyra åldersgrupper

På Scouterna i Rosvik har vi bara en avdelning, men vi är ofta uppdelade i patruller eller i grupp utifrån de olika åldersgrupperna.

Vi träffas på Torsdagar 18.30 – 20.00, antingen på Scoutplatsen eller i Kyrkan EFS Rosvik
Spårare & Upptäckare – Udda veckor
Äventyrare & Utmanare – Jämna veckor

På torsdagar brukar vi förbereda oss inför sommarens läger genom att hantera kniv och yxa, bygga med slanor (stora trädgrenar) och leka tillsammans. Vi har även besökt brandkåren, hajk och gått på äventyr. Förutom allt detta så tar vi även några olika scout-märken.

När kan jag börja?

Från åk. 3 och uppåt. Under pågående termin är du är alltid välkommen att komma till vår avdelning och prova på att vara scout under tre möten, sedan registrerar du dig under fliken “Bli Scout” eller så får du en pappersblankett från någon av scoutledarna att ta med hem och lämna tillbaka nästa scout-torsdag.

Patrullerna

I kåren har vi 6 patruller. Det är tillsammans med sin patrull scouterna hjälps åt med matlagning, att hugga ved och hämta vatten under t.ex. på läger och hajk. Ibland arbetar vi även i patrullerna under en vanlig torsdagskväll.

Älgen

Björnen