Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är.

Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

När kan jag bli scout?

Hos oss kan du börja i Scouterna från det du går i åk. 3.
Du börjar då som spårarscout (åk. 3) och
sedan blir du upptäckarscout (åk. 4 – 5), äventyrarscout (åk. 6 – 8),
utmanarscout (åk. 9 – gymnasiet) och roverscout (19 – 25 år).

Är du äldre börjar du i din åldersgrupp direkt,
Ledare kan du vara sedan hela livet.

Anmälan

För att gå med i vår scoutkår registrar du dig nedan. Fyll i uppgifterna så hör vi av oss till dig inom kort och du blir då medlem i Salt Scout Rosvik. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Kostnad

Det kostar 250 kr per termin och scout att vara medlem i Salt Scout Rosvik. När du blir medlem får du Scouternas medlemstidning, halsduken, märken, får ta del av Norrbottens scoutdistrikts aktiviteter utöver kårens egna aktiviteter samt har en försäkring som gäller under terminen och scoutaktiviteter som läger, hajk osv.

90 kr går till Scouterna centralt, 35 kr till Norrbottens Scoutdistrikt samt 125 kr till kåren.

Klicka här för att registrera dig.